Poteløpet er blitt et svært populært løp for to og firbeinte, små som store! Når det åpnes opp for billettsalg så tar det ikke lang tid før arrangementet er fylt opp med løpeklare deltagere.
Det er syv medlemmer i poteløpskomiteen som jobber jevnt og trutt gjennom hele året, men månedene før løpet krever en ekstra innsats. Det er mye planlegging og mange ting som må på plass før det hele kan syes i sammen. I tillegg til planleggingen så sørger de for å få inn sponsorer, bestilling av t-skjorter med eget trykk, medaljer til alle deltagere og god markedsføring på sosiale medier. Poteløpet har egen FB side og Instagramkonto.
Løpet hadde ikke kunne blitt gjennomført uten god hjelp fra medlemmene som stilte på dugnad selve løpshelgen. I løpet av få timer så skal alt klargjøres. Det trengs folk til frakte til og fra, rigge opp, snekre, klargjøre løype, vakthold, fotografering, kakebakere, drift av cafe, m.m.. Etter endt løp skal alt tas vekk igjen. Det var et tyvetalls medlemmer som stilte lørdagen for å få på plass alt og rundt 50 på søndagen som loste deltagere gjennom gjørme, vann og hindere.
Et vellykket arrangement med like mange fornøyde og gjørmete deltagere, som smilende publikum.
Komiteen venter spent på hvor mye penger Poteløpet i år har samlet inn til NRH Hordaland distrikt. Når pluss og minus er telt opp og resultatet er klart så vil dette bli publisert ut.
Styreleder ønsker på vegne av distriktet å takke komiteen for god planlegging og gjennomføring av Poteløpet.
En stor takk rettes også til alle sammen som har vært med å bidra!